Even voorstellen...

1 januari 2017

Lieke Rigter, Regiodirecteur.

Ik ben Lieke Rigter, sinds januari 2016 regiodirecteur bij stichting VierTaal en verantwoordelijk voor alle locaties van de Alexander Roozendaalschool, Professor Burgerschool en de ambulante dienst SO Amsterdam.

Tegen iedereen die het horen wil, vertel ik dat ik de leukste baan heb van de wereld! Samen met de teamleiders van de locaties en alle andere collega’s zetten we ons elke dag in voor goed onderwijs voor onze leerlingen.

Het is een bewuste keuze om te werken in het speciaal onderwijs. Eerder werkte ik op een school voor kinderen met ernstige gedragsproblemen en psychiatrische stoornissen ( Cluster 4, Stichting Orion ) en nu dus in het cluster 2. Ik vind het fantastisch om een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van kinderen die niet altijd goed worden “verstaan” en begrepen.

Ik ben enorm trots op wat de leerlingen elke dag leren bij ons op school. Het plezier spat er vaak vanaf! Op de Alexander Roozendaalschool besteden we veel aandacht aan het welbevinden van onze kinderen en dat doen we onder andere door naast taal en rekenen aandacht te besteden aan muziek, bewegingsonderwijs, kunst en cultuur.
Ook ben ik trots op mijn collega’s die elke dag zo hard werken om het beste uit de kinderen te halen. De professionals in de school werken veel samen en staan open voor ontwikkeling. Ons motto is “elke dag samen een beetje beter” en daar word ik blij van!

Ook vind ik de samenwerking met ouders erg belangrijk. Weet dat u altijd welkom bent op school, in de klas of voor een gesprek met iemand uit het team. De dagelijks leidinggevende op de locaties van de Alexander Roozendaalschool zijn de teamleiders. Door mijn veelzijdige baan ben ik niet altijd aanwezig op de school van uw kind. Mocht u mij willen spreken om nader kennis te maken of omdat u bijvoorbeeld een vraag heeft? Neem dan gerust contact op met mij via l.rigter@viertaal.nl.

Tot ziens op de Alexander Roozendaalschool in Amsterdam, Almere of Purmerend!

Met vriendelijke groet,

Lieke Rigter